Den bästa sortens kunder

Ombyte förnöjer brukar man säga. Och nuförtiden har jag utökat min sysselsättning till att inte bara komma med kommunikationsidéer och skriva copy, utan också hjälpa företag att ta fram varumärkesplattformar. Det är mycket intressant det här med varumärken. Alltför ofta vet företag inte ens vad de står för, vilka kärnvärden de har. Och då blir det väldigt svårt att sedan hitta ett budskap i kommunikationen som de känner att de kan stå för. Det går inte att landa på rätt ställe om man inte ens vet var man ska landa någonstans.

Den senaste kunden jag jobbar med, ett företag inom produktion av inredningslösningar, fick i dag se vilka kärnvärden vi rekommenderar dem att ladda sitt varumärke med och vilken positionering på marknaden de bör satsa på. Och de köpte i princip hela rasket rakt av! Fast det innebär ett ganska omfattande arbete för att erövra denna marknadsposition så är de helt med på noterna. Det är sådana kunder som jag gillar! Sådana som satsar, vågar, gasar på. Jag hoppas vi lyckas för då kommer det här djärva företaget att lämna konkurrenterna långt bakom sig i framtiden. Mod belönas.

En svala gör ingen sommar, men en nöjd kund gör sannerligen en finfin fredag. Och nu tar vi helg.

———————————————————————————————

Svänger
Otippat nätverkande på spårvagnen.

Svänger inte
Lömska isfläckar som fegt gömmer sig under snön.

Published in: on 05 februari 2010 at 18:25  Kommentera  
Tags: , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2010/02/05/den-basta-sortens-kunder/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: