Reklamnördens ultimata examensprov?

Helgen står för dörren och då brukar ju många människor passa på att ta det lugnt och koppla av med både trevliga och utmanande intellektuella prov. Som ett söndagskryss eller sådant där för mig obegripligt Suduko. För reklamnörden är en betydligt hetare helgklurighet att i detta tre minuters YouTube-klipp för den brittiska reklamutmärkelsen Creative Circle där det enligt uppgift ska finnas 80 referenser till brittiska reklamfilmer.

Jag har hittat en del, men inför uppgiften att hitta 80 stycken kapitulerar jag. Nog för att jag har ett nästintill nördigt intresse för allt som har med reklam att göra, men för den här utmaningen krävs det en reklamnörd som spelar i en helt annan liga. Lycka till den som vågar sig på’t. Själv får jag nöja mig med ett söndagskryss istället.

———————————————————————————————

Svänger
Att jag äntligen tagit tag i min LinkedIn-profil. Inte så kul sysselsättning, men nu är det gjort.

Svänger inte
Birgitta Ohlsson-debatten. Kan inte alla tyckare och förstå-sig-påare bara låta henne göra som hon vill.

Published in: on 05 februari 2010 at 13:19  Comments (1)  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2010/02/05/reklamnordens-ultimata-examensprov/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. jeux machine a sous gaminator

    Reklamnördens ultimata examensprov? | It don’t mean a thing if it ain’t got that swing


Kommentera

