Brutalt nätverkande är också ett sätt att börja sin dag på

Denna dag i en reklamares liv kickade i gång med en något chockartad, men intressant upplevelse då jag deltog i Göteborgsminglet. Konceptet gick ut på att de tryckte in ca 550 personer i en för ändamålet något för liten lokal och sedan lät oss gå loss med visitkort, säljsnack och ständiga leenden. Dessutom hade de tagit det här med namnskylt ett steg längre – man skulle fästa ett A4 någonstans på kroppen med en klädnypa där man skrivit vem man var och vad man var bra på. Kändes inte så fashion med ett stort papper som brosch, men det är bara att ta seden dit man kommer.

Göteborgsminglet var kul, men jag upptäckte ett par saker att notera inför framtiden:

1. Jag var inte den enda i branschen som sett detta som ett gyllene tillfälle. Var jag än vände huvudet dök det upp en branschkollega med visitkorten i högsta hugg. Knivskarp konkurrens alltså. Undrar om det finns något sätt att lura iväg dem nästa gång? Säga att det är superrea på svarta reklampolotröjor på NK eller något …

2. Man kan inte dricka kaffe, äta en smörgås, prata med någon och dela ut ett visitkort samtidigt. Två händer räcker alltså inte långt i dessa sammanhang.

3. Luften tar ganska snabbt slut i en överbefolkad lokal. Otrevligt.

Även om minglet började lite bryskt med att en tokig människa, som verkade syssla med allt mellan himmel och jord, verkligen krävde mig på effektiva marknadsföringstips, gav morgonens hårdnätverkande ett par bra kontakter, om inte annat potentiella leverantörer. Så det är mycket möjligt att jag återkommer nästa gång. Då med ett egendesignat A4-papper som gör min outfit rättvisa.

—————————————————————————————————————

Svänger
Granbarrs-panacotta som jag fick smaka på dagens konferens- och eventmässa. Oväntat gott.

Svänger inte
Min matlagningskoma. Det är dags för en kulinarisk uppryckning.

Published in: on 11 februari 2010 at 17:24  Kommentera  
Tags: , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2010/02/11/brutalt-natverkande-ocksa-ett-satt-att-borja-sin-dag-pa/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

