Tillfällen då jag vill kasta min omoderna klockradio i väggen

Kanske är inte en klockradio 2010-talets häftigaste pryl, men jag klarar inte av att väckas av någon käck mobilsignal så jag har kvar den här manicken som jag fick när jag fyllde 12 eller nåt sånt. Men ibland ångrar jag mitt val. Till exempel när jag väcks av någon avskyvärd låt av Takida eller Nickelback – det som radion väljer när de ska ha lite ”fräck rock” i sina spellistor. Andra gånger jag vill slänga radioskrället i väggen är när den väcker mig med att leverera en tråkig nyhet. Som i morse – när radion drog igång 05.40 var det första jag hörde att det ska vara vinter i en och en halv månad till. Kul! Då kände jag verkligen för att gå upp.

Källan till detta uttalande har i och för sig inte en hundraprocentig trovärdighet, men vem ljuger om en sån här sak? Bara den riktigt elake. För nu står jag snart inte ut längre med detta vinterinferno. Jag dagdrömmer om värme, sommar, sol, skärgården och allt annat som är raka motsatsen till vad vi upplever nu. Om att kunna gå på gatan utan full koncentration på att inte ramla och att kunna ha vilka skor jag vill.

Om påståendet stämmer är vi alltså inne i april innan eländet släpper oss ur våra bojor. Det blir ett riktigt tufft test för förmågan att tänka positivt. Man får ta de små guldkornen i vardagen till hjälp. Och en sån som jag blir lite gladare av att det finns företag som vågar skriva sånt här på sina bilar:

Ordvitsigt, javisst. Men man får vara glad för det lilla och det är glädjande att företag vågar sticka ut. Och jag bor ju ändå i ordvitsmeckat Göteborg. Mer sånt här på stans firmabilar så klarar jag nog även resten av vinterprövningen.

——————————————————————————————————-

Svänger
Dagens ordvits på Facebook. Du som inte är det, bli ett fan! Det är mycket underhållande.

Svänger inte
Att jag inte kan uppbåda något som helst intresse för OS. Det känns som jag missar trevlig nationell yra nu när Sverige visst vann guld och allt.

Published in: on 16 februari 2010 at 17:33  Kommentera  
Tags: , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2010/02/16/tillfallen-da-jag-vill-kasta-min-omoderna-klockradio-i-vaggen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

