Ikväll byter jag snöyra mot schlageryra

I afton ska jag göra något jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag ska se Melodifestivalen live. Tack vare ett slentriandeltagande i en Telia-tävling på en mässa i november är jag nu ägare av två biljetter till kvällens schlagercirkus och jag är mycket spänd på hur det kommer att vara. Lika mycket som jag ser fram emot ett par timmars lättsam underhållning ser jag det som ett studiebesök i schlagerland. För folk ser ju rentav fanatiska ut på tv.

Av förhandsinformation från tävlingens pålitligaste källa, Aftonbladet nöje, är samtliga låtar mer eller mindre dåliga. Inte ens Sveriges mini-Michael Jackson, Darin, har tydligen något lyssningsvärt att komma med. Förhoppningsvis är han i alla fall bättre än han var som intervjuoffer i veckans Schulman Show – jag har sällan sett någon så svårintervjuad person. Killen var som en tyst tråkig mus. Men jag skulle bli mycket överraskad om han inte blir kvällens solklara vinnare. Discoglittret Alcazar och sex doldisar bör knappast kunna hota pojken med rådjursögonen.

Tyvärr känns det lite som att tävlingen i år går lite på tomgång, extremhysterin från föregående år verkar ha lagt sig för det är inte mycket till schlageryra här i Göteborg. Om den inte hamnat i skymundan av snöyran förstås. Förutom lite flaggor på Avenyn är det enda märkbara i reklamväg jag sett det här:

Delicato kör vidare på sin gamla reklamkampanj, en av de bättre i Sverige på senare år. Bäst att lyda deras råd och ladda ordentligt med rätt kost innan tävlingen så att man kan hänga med i den förmodligen galna publikens tempo.

Scandinavium here I come – hoppas ni bjuder på en riktigt spektakulär show. Glitter, glamour och om jag har tur den där Hollywood-killen Dolph. Vilken lördagskväll det här kan bli!

—————————————————————————————-

Svänger
Att mitt sällskap på kvällens festival verkar ha planer på både banderoll och en rejäl glitterdos. Det är rätta takter!

Svänger inte
Att behöva använda kraftigt våld för att kunna komma ut genom husporten. Aldrig har begreppet insnöad känts så aktuellt.

Published in: on 20 februari 2010 at 13:45  Comments (2)  
Tags: , , , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://copycharlotte.wordpress.com/2010/02/20/ikvall-byter-jag-snoyra-mot-schlageryra/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Eller er du рå utkikk etter еt uforpliktende og
    ukomplisert selskap. Om du skal bytte på å pule i rumpa og i
    musa, så ha på kondom og bytt mellom hver gang. Du må bare registerer
    en profil, så er det bare å lete i vei.

  2. I am not sure where you are getting your info,
    but great topic. I needs to spend some time learning much
    more or understanding more. Thanks for great info I was looking for this
    information for my mission.


Kommentera

