Ny fredagsrutin för en språkälskare

Jag har alltid haft svårt för så kallad trevlig familjeunderhållning. Let’s Dance, Så ska det låta och Bonde söker fru för att nämna några. Och med risk för att få många emot mig så har jag även inkluderat På spåret i den genren.

Men nu läser jag i Aftonbladet  att Björn Hellbergs efterträdare i detta gemytliga frågesportsprogram utsetts. Ny domare och tillika Kristian Luuks parhäst kommer att bli Fredrik Lindström, i mitt tycke en av Sveriges intelligentaste människor. Och en stor favorit. Hans tidigare program Värsta språket är en av de bästa produktioner jag sett i svensk tv och jag är därför mycket exalterad över hans medverkan.

Med tillskottet Lindström har programmet potential att till och med bli bättre än fredagsölen för en språkälskare som jag. Så från och med någongång i höst blir det hejdå till pubhäng och hej till På spåret för min del. En sund utveckling?