Alla är sin egen copywriter

bildvinjett

Jag googlar ”personligt varumärke” och får 208 000 träffar, läser att varumärket ”i stor utsträckning” avgör om jag kommer att uppnå mina mål – ”som entreprenör och konsult, på arbetsmarknaden”.
Tja.
Det verkar väl rimligt.
Ingen vill väl jobba med en gnällspik, snåljåp eller virrpelle.

På samma sätt verkar det väl logiskt att anta att mitt sociala liv är beroende av det varumärke jag förmedlar.

Man ska inte slänga stenbumlingar omkring sig när man befinner sig i hus med väggar som är sköra och genomskinliga.
Det vet alla.
Och det ska sägas direkt; det finns risk att jag gör det nu.

Men vill jag själv bli behandlad med respekt, tja, då behandlar jag andra med respekt.
Så enkelt är det.
Eller snarare; så enkelt borde det vara.

Det må finnas tusentals konsulter med expertkunskap. Men til syvende og sidst, som man säger i Danmark, så är jag ändå bara min egen reklambyrå, med min egen copywriter och AD som bestämmer vilket just mitt budskap är och hur det ska förmedlas.

– Marängen

Uppsnappat på Facebook: ”ja kan ringa dig ja har nalle om du behöver gumsilumsan”